Razstava MARIJE PRELOG in NINE ZELENKO v Generalnem konzulatu RS v Celovcu

22. 3. 2017

 

ZDSLU že peto leto zapored organizira redno letno tri razstave svojih članov v razstavnih prostorih Generalnega konzulata Republike Slovenije v Celovcu. Na vsaki razstavi se predstavita slikar in kipar, ali avtor, ki se posveča mali plastiki. Jutri, 23. marca se bosta tako predstavili dve avtorici in sicer akademska slikarka,  ilustratorka Marija Prelog  in grafičarka, keramičarka, slikarka Nina Zelenko. Obe avtorici bosta na razstavi tako predstavili vsaka svoj likovni svet, Prelogova pravljični svet živali, tokrat ptic, in Zelenkova svoj svet sanj.

Prelogova je slikarka, ki večji del svojega dolgoletnega ustvarjanja posveča ilustraciji, v zadnjem obdobju pa tudi kirigamom, krhkim drobnim tridimenzionalnim papirnatim skulpturam, ki so variacija origamijev in izvirajo s Kitajskega, približno z začetka našega štetja. Avtoričini kirigami živali zapuščajo likovno ploskev in se kot drobne tridimenzionalne skulpture naselijo v prostoru, pogosto kar na sami likovni površini, na okvirjih ali na stenah okoli risb, in te samo še močneje približajo realni živi naravi. V glavnem in nadvse rada ilustrira rastline, živali in še posebej ptice. Študijsko risanje živali, natančno postavljanje njihovih proporcev in minimaliziranje prepoznavnih elementov do tolikšne mere, da ostanejo le prepoznavne in karakterne poteze posameznih predstavnikov raznovrstnega živalskega sveta, ji je podlaga in zasnova za ustvarjanje avtorskih prostorskih izrezank in zloženk, v tehniki kirigami. Marija Prelog je  bila rojena leta 1954 v Celju. Študirala je na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, smer slikarstvo, kjer je 1980 diplomirala pri profesorju Janezu Berniku. Opravila je specialko iz slikarstva in se nato zaposlila kot samostojna oblikovalka v Design biroju. Leta 1986 je postala likovno-grafična urednica v Državni založbi Slovenije, od leta 1991 dalje pa je samostojna ustvarjalka, samozaposlena v kulturi. Glavnina njenega prepoznavnega dela je na področju ilustracije, še posebej strokovne. Ustvarja v tradicionalni tehniki svinčnika in akvarela ter kot edina avtorica v Sloveniji v tehniki kirigami izdeluje avtorske živali (avtorske izrezanke in zloženke iz papirja). Živi in dela v Ljubljani. Ilustriranje povezuje z oblikovanjem in riše od poljudnoznanstvenih do fantazijskih tematik, od otroških slikanic, mladinskih del do strokovnih knjig, učbenikov in priročnikov.

Na razstavi se Zelenkova tokrat predstavlja z zanjo značilnimi barvnimi jedkanicami in izdelki iz poslikane keramike. Avtorica s filigransko skrbnostjo točno in precizno obdeluje grafične plošče ter ustvarja izjemne barvne jedkanice, ki so tako po vsebini kot po obliki prvorazredne mojstrovine. Pred nami so zaključene pokrajine, na meji med realnim in sanjskim svetom, ki se spogledujejo in močno nagibajo v smer nadrealističnega slikarstva. Za umetnostni slog, ki je v 20. letih prejšnjega stoletja nastal pod močnim vplivom Freudove psihoanalize in se vse pogosteje pojavlja tudi danes v sodobni umetnosti, kjer so zasnutki nadrealizma zelo aktualni, je značilno, da slikarji ne verjamejo več v realno, videno resnico, temveč dovolijo, da gledalec pogleda na njeno drugo, nasprotno stran, onstran realnega. Nina Zelenko se je rodila leta 1957 v Kamniku v družini priznanih likovnih umetnikov. V Ljubljani je obiskovala šolo za oblikovanje (grafično oblikovanje) in filozofsko fakulteto (smer angleški jezik in zgodovina umetnosti). Študijsko je potovala v Pariz, Bruselj, Amsterdam, London in Berlin (Hochschule der Kunste 1978/1979), ima status samostojne umetnice (od leta 1983). Je članica DLUL (od leta 1999). Ukvarja se z grafiko, s keramiko, z ročnim tkanjem, s fotografijo in prevajalstvom. Sodelovala je pri 100 skupinskih in samostojnih razstavah doma, po svetu, na umetniškem sejmu Art in Action v Oxfordu v Veliki Britaniji (2012). Dela razstavlja v galerijah po Sloveniji, družinski Galeriji »Z« v Grožnjanu na Hrvaškem in v Brunelovem muzeju v Londonu. S keramiko je umeščena v stalno zbirko keramike Etnografskega muzeja v Ljubljani. Živi in ustvarja v Ljubljani in Grožnjanu.

Morda razstav naših avtorjev preko meja ne spremljamo dovolj pozorno, kar je pravzaprav škoda. Pomembno je, da je ZDSLU skupaj z GKRS v Celovcu, uspelo narediti premik in velik korak k prepletanju in povezovanju dveh narodov in dveh kultur, saj je  na tem obmejnem področju nastala »KULTURNA EVROPSKA KRAJINA BREZ MEJA«. Med našimi in avstrijskimi avtorji so se spletne tesne prijateljske vezi in Generalni konzulat je postal stičišče ter pomembne prostor srečevanja vseh, ki imajo radi kulturo in ki jih zanima kaj delajo sosedje. Zato tudi naslov cikla razstav »Okno k sosedu«.

 

 

Odprtje slikarske razstave Nataše Ribič Štefanec

27. 2. 2017

V četrtek, 2. marca 2017 ob 18.uri, odprtje razstave akademske slikarke Nataše Ribič Štefanec v galeriji ZDSLU na Komenskega 8 v Ljubljani.  Bo pa tokratno odprtje razstave dogodek posebne vrste, saj ga bodo z glasbenim nastopom popestrili glasbeniki skupine Uho za oko, v kateri sodeluje Veronika N. Štefanec, slikarkina hči. Vabljeni!

Prezgodnja pomlad, 2016, olje na platno, 80 X 50 cm

Nataša Ribič Štefanec je prepoznavna slikarka srednje generacije, ki vseskozi uspešno hodi popolnoma samosvojo pot. Veliko raziskuje in eksperimentira, a  vedno ostaja slikanju povsem zvesta. Na raznovrstnih likovnih površinah, bodisi  na platnih, poslikanih blazinah, s slikarskimi posegi na z mavcem otrdelih majicah ali pa na kaki drugi osnovi, ki jo spremeni v slikarsko polje, ustvarja s prefinjenim posluhom za figuralno slikarstvo, ki ga pogosto postavi v njej lastni »vrt sladkosti«. V avtoričinih stvaritvah in upodabljanju je polno skrite simbolike. Na slike zliva poleg realnega tudi svoj notranji svet sanj,  želja in prav tako stisk ter strahov. Zagotovo se Ribičeva močno spogleduje z nadrealizmom, v katerega smelo vstopa preko človeških likov in vegetabilnih likovnih elementov in kjer se spretno poigrava z barvo in formo ter obe spleta v prave koprenaste »likovne sanje«.

O avtorici je v zloženki k razstavi pisatelj in publicist Vladimir P. Štefanec, ki je kustos razstave, med drugim zapisal: »V osrčju nove serije del, z varljivo pomirjujočim naslovom Uspavanka, je tenkočutno, na trenutke trpko premišljevanje o bivanjskih določenostih, ujetostih in iskanju izhodov iz njih. S svojimi slikami tematsko zaobseže tako rekoč celotni življenjski lok, od razigrane neobremenjenosti zgodnjega otroštva do sprijaznjene omrtvičenosti pozne starosti. A že v motive otroške igre se meša strah, nevidna, nedoločljiva, a zato nič manj realna pretnja, navzoča tudi v poznejših obdobjih, za katera naj bi bili sicer značilni suverenost in neustrašnost, ki pa sta razkrinkani kot maski.

Na koncizno, natančno izslikanih platnih in z mavcem utrjenih majicah – slikarskih objektih po meri a teles, ki zato delujejo osebneje od platen na podokvirjih – se sladki vonji obljub mešajo s strupom njihove neuresničljivosti, odpira se prepovedana vrata, razdaja cvetove ljubezni, namiguje na neizprosnost ženske usode, pogojene z biološkima dejstvoma reprodukcije in »odcvetanja«. Skrivanje v vrtu je zgolj eden od načinov bega pred življenjem v neko drugo življenje, ki ga dušeče zaznamujejo prisotnost melanholije, otožnosti, občutka brezplodnosti, zaznamovanosti, bledenja, temnenja barv, pomenov, bitnosti.«

Nataša Ribič Štefanec, je bila rojena leta 1963 v Ljubljani, leta 1988 je diplomirala na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, v razredu prof. Bernika, leta 1991 končala podiplomski študij slikarstva pri prof. Gustavu Gnamušu, v letih 1991-93 je obiskovala podiplomski študij grafike pri prof. Branku Suhyu. V domovini in tujini se je predstavila na več kot dvajsetih samostojnih in več kot tridesetih pomembnejših skupinskih razstavah. Njena dela so uvrščena v več domačih in tujih likovnih zbirk, med drugim v zbirko dunajske Albertine. Živi in ustvarja v Ljubljani.

 

 

Po 50 letih bivalni atelje umetnikov Janeza Bernika in Adriane Maraž znova pod okriljem ZDSLU

13. 2. 2017

Konec prejšnjega prazničnega tedna smo v Zvezi društev slovenskih likovnih umetnikov od svojcev Janeza Bernika in Adriane Maraž, ki jih je zastopala slikarjeva nečakinja Romana Bernik Gostič, slovesno prevzeli ključe ateljeja akademika, akademskega slikarja in grafika Janeza Bernika in akademske slikarke in grafičarke Adriane Maraž, v drugem nadstropju hiše na Komenskega 8. Stavbo je Fran Vesel v oporoki iz leta 1943 v celoti zapustil slovenskim likovnim umetnikom. Tako se po več kot 50 letih v ZDSLU med drugim tudi intenzivno lotevamo urejanja ateljejskega in bivalnih prostorov  ter pripravljamo program za ta atelje, ki ga bomo namenili raznim umetnikom.

Irena Stojinić, agentka za nepremičnine, Olga Butinar Čeh, kustosinja ZDSLU, Aleš Sedmak, predsednik ZDSLU, Romana Bernik Gostič, nečakinja Janeza Bernika (od leve proti desni)

K temu dogodku je Jana Marinček (Bernikova nečakinja) med drugim zapisala: «Morda je nekaj simbolike v tem, da sorodniki dveh velikih pokojnih umetnikov – Janeza Bernika in Adriane Maraž – predajamo stanovanjske prostore in ateljeja, v katerih sta dolga leta ustvarjala, Zvezi društev slovenskih likovnih umetnikov ravno v času slovenskega kulturnega praznika

 
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40

Ostale novice


Organizacija in koordinacija Majskega salona 2014 - Voda

Več>>


Happening na Veselovem vrtu

Več>>


Razstava "Umetnost in teorija" slikarja Boštjana Jurečiča

Več>>