Odprtje razstave Alenke Vidrgar ob koncertu Slovenskega tolkalnega projekta

13. 8. 2018

V četrtek, 23. avgusta 2018 vas ob 19. uri, vabimo v Galerijo ZDSLU na kiparsko glasbeni performans ZVEN KAMNA, ki bo po uspešnem gostovanju letos spomladi v BV galeriji v Celovcu, prvič predstavljen v Sloveniji in na katerem bodo na kamnitih glasbilih, zvenečih skulpturah akademske kiparke mag. ALENKE VIDRGAR, ki že več kot tri desetletja na področju kiparstva zaznamuje slovenski kulturni prostor, glasbeniki tolkalci SLOVENSKEGA TOLKALNEGA PROJEKTA Matevž Bajde, Franci Krevh in Franc Kosem izvajali skladbo Prebujenja, komponista Tilna Slakana. Na performansu bo predstavljena tudi pesem Jakoba Barbo.

Alenka Vidrgar in Slovenski tolkalni projekt

ZVENEČI KAMNI so glasbeno kiparski projekt, ki je nastal s sodelovanjem Slovenskega tolkalnega projekta in Alenke Vidrgar. Kamen ni samo estetski oz. vizualni element, niti ni samo izvor zvoka; je vizualno zvočna sinergija.

Kiparka in tolkalci so raziskovali; veliko časa so preživeli v kamnolomih in ateljeju ter iskali zvok kamna. Izsledki so navdušujoči.  ZVEN KAMNA je inovativen projekt ter odraža medsebojno dopolnjevanje glasbene in kiparske umetnosti. Hkrati je interakcijski; ob skulpturah so na voljo udarjalke, da lahko obiskovalci sami ustvarjajo in SLIŠIJO KAMEN.

Projekt je nadaljevanje projekta ZVENEČE SKULPTURE, ki smo ga izvedli na Ljubljanskem Festivalu leta 2016. Od tedaj gostuje doma in v tujini.

Alenka Vidrgar akademska kiparka, magistra umetnosti se je rodila 1958. v Ljubljani. Študirala je na Pedagoški akademiji in Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, kjer je leta 1985 zaključila magistrski študij pri profesorjih Slavku Tihcu, Dragu Tršarju in dr. Tomažu Brejcu. Med študijem kiparstva, keramike, grafike in vizualnih komunikacij je raziskovala tudi medij fotografije. Po diplomi je poučevala na Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo (1985 – 1989), od 1989. pa je samozaposlena v kulturi in za JSKD že dvajset let vodi letne kiparske delavnice v kamnolomu Lesno Brdo. Na Republiškem izpitnem centru je zunanja ocenjevalka za maturitetni predmet likovna teorija, piše pa tudi knjige za otroke; Glina, Leteča riba in Igrača zate. Je članica Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov in Društva likovnih umetnikov Ljubljana, bila je tudi predsednica Sekcije ilustratorjev pri Zvezi društev slovenskih likovnih umetnikov. Doma in v tujini je postavila več javnih kiparskih del. Njena dela so v zbirki Junij, ki jo hrani Arhitekturni muzej v Ljubljani, v zbirki Kabineta slovenske fotografije v Kranju in v zbirki Moderne galerije v Ljubljani. Za svoje delo je prejela številna priznanja in nagrade.

Skladbo PREBUJANJA je napisal slovenski skladatelj Tilen Slakan. PREBUJANJA za trobento, recitatorja in zveneče kamne je večstavčna skladba zasnovana na štirih medsebojno povezanih pesmih mladega pesnika Jakoba Barba, ki o svojih pesmih pravi: »Na začetku tega na štiri dele razdeljenega dela je predstavljen svet mrtve narave, ki brez interpretacije živega komaj kaj več kot obstaja. Kljub temu, da sama po sebi živega ne zaznava, služi kot stimulans človeških občutkov in odnosov, v primeru te konkretne pesmi ljubezni."  Skladba traja 30 minut.

Izvajalci:

SLOVENSKI TOLKALNI PROJEKT (Matevž Bajde, Franci Krevh) – kamnita glasbila

SLOVENSKI TOLKALNI PROJEKT (krajše SToP). Odprtost glasbenim vplivom in novim idejam vodi akademske tolkalce, zbrane v skupini SToP, v zanimive projekte. Njihova dinamična ustvarjalnost in želja po izvajanju strogo klasične glasbe, lastnih skladb, enako pa tudi sodobne in elektroakustične tolkalne glasbe, potrjujeta edinstvenost skupine v Sloveniji in tujini. V zadnjem obdobju se povezuje z drugimi glasbenimi in sploh umetniškimi zvrstmi. Raziskuje sinergijo različnih umetniških polj in se (zavestno) odmika od izvedbe samo klasičnega tolkalnega programa. Skupina je leta 2013 za svoje delo prejela Župančičevo nagrado, leta 2014 pa nagrado Prešernovega sklada. V sezoni 2018/2019 obeležuje 20. letnico delovanja.

Več na: www.stop-projekt.com

FRANCI KREVH je diplomiral iz tolkal na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri prof. Borisu Šurbku. Je član Orkestra Slovenske filharmonije. V tem času se je predstavil tudi kot solist (Tan Dun: Paper Concerto,; Nina Šenk: Quadrum), komorni glasbenik (Tolkalni ansambel Slovenske filharmonije) in ustvarjalec ter povezovalec simfoničnih koncertov za mlade poslušalce. Tolkala in tolkalna glasba predstavljajo središče njegovega poklicnega in prostočasnega zanimanja. Tako že vrsto let soustvarja programsko shemo Slovenskega tolkalnega projekta. Nove izzive išče z Ansamblom za sodobno glasbo MD7 ter ansamblom za staro glasbo Capella Carniola. Je soavtor Tolkalnega terminološkega slovarja ter vodja tolkalnih krogov (www.tolkalnikrog.si).

MATEVŽ BAJDE je diplomiral iz tolkal na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Od leta 1997 je član Orkestra Slovenske filharmonije. Občasno sodeluje pri projektih sodobne glasbe (Neofonia, Festival Slowind idr.) ter muzicira z drugimi ansambli (Akademski pevski zbor Tone Tomšič UL, Glasbena mladina Slovenije) in orkestri. Igra tudi v Trobilnem ansamblu Slovenske filharmonije in je član Slovenskega tolkalnega projekta.

TILEN SLAKAN je pričel svojo glasbeno pot v GŠ Risto Savin Žalec, kjer se je začel učiti igranja na trobento in klavir. Igranje na trobento je nadaljeval na umetniški gimnaziji v Velenju, nato pa še na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer je diplomiral v razredu prof. Stanka Arnolda. V srednji šoli se je začel navduševati tudi nad komponiranjem, pri prvih korakih pa mu je pri tem pomagal prof. Slavko Šuklar. V času študija trobente je vzporedno opravljal tudi študij kompozicije in se nato vpisal na magistrski študij glasbeno-teoretske pedagogike – smer kompozicija. V študijskem letu 2017/2018 je absolvent in pripravlja magistrsko delo ter zaključni magistrski koncert pod mentorstvom prof. Marka Mihevca.

JAKOB BARBO študira orkestralno dirigiranje na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri prof. Marku Letonju in Simonu Dvoršaku. Kot pesnik se udejstvuje že od začetka gimnazije, v času katere je v založništvu Literarnega kluba L'etažer izdal prvo samostojno pesniško zbirko Ki k roži. Njegove pesmi so bile večkrat nagrajene, med drugim je bil nominiranec za prejem Župančičeve frulice (2015) za zbirko sonetov. Deluje tudi kot libretist – prva kratka opera na njegovo besedilo L'Petit Cafe (skladateljice Teje Merhar) je bila leta 2015 izvedena v ljubljanski SNG Opera in Balet Ljubljana.

FRANC KOSEM  je od leta 2004 solo trobentač osrednjega državnega Orkestra Slovenske filharmonije ter od leta 2015 profesor trobente in komorne igre na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani. Dodiplomski in podiplomski študij je končal na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu zaslužnega profesorja Antona Grčarja, dodatno pa se je izpopolnjeval na Visoki šoli za glasbo v Karlsruheju pri profesorju Reinholdu Friedrichu. Kot solist, komorni ali orkestrski glasbenik se je doslej predstavil na številnih festivalih in koncertnih odrih doma in širom po svetu, kot so Festival Ljubljana, Festival Maribor, Slowind, Gustav Mahler Wochen Toblach, Pacific Music Festival Sapporo, Lucerne Festival ter osrednja koncertna prizorišča po Evropi, na Japonskem, v Braziliji in v Washingtonu. Doslej je krstno izvedel preko trideset del slovenskih skladateljev, številne posnetke njegovih izvedb hrani arhiv Radia Slovenija. Je redni član Trobilnega ansambla Slovenske filharmonije ter vodja Društva za trobilno komorno glasbo SiBRASS. Franc Kosem je prejemnik nagrade Prešernovega sklada za leto 2012.

Pri projektu se povezujeta kiparstvo in glasbena umetnost ter odpirata nove poti na področju likovne umetnosti in glasbe.

ZVEN KAMNA

Producent projekta: Društvo Slovenski tolkalni projekt & Alenka Vidrgar

Koncept: Alenka Vidrgar, Franci Krevh

Akustika kamnitih skulptur: Matevž Bajde, Alenka Vidrgar, Franci Krevh

V sodelovanju z ZDSLU

PODPORNIKI PROJEKTA so Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana, Livartis d.o.o., Bolje, Marmor Sežana, Articon d.o.o.

pripravila: Olga Butinar Čeh

 

Skriti Veselov vrt - shajališče umetnosti in kulture v Ljubljani

06. 6. 2018

V ZDSLU smo na stežaj odprli vrata svojega, sredi mesta skritega, Veselovega vrta, kjer že leta teče razstavni program edine galerije na prostem. K tokratnim likovnim projektom smo povabili še glasbenike in v skupne projekte povezali likovno vizualno umetnost z glasbeno umetnostjo. Zvrstili se  bodo trije zanimivi in enkratni večeri, na katerih nas bodo ustvarjalci popeljali v intimni svet kulture in umetnosti.

Tako vas vabimo na prvo od treh predstav v okviru projekta Skriti Veselov vrt ZDSLU – shajališče umetnosti in kulture v Ljubljani, ki bo v sredo 6. junija 2018 ob 20.30 na Komenskega 8, Ljubljana.

Koncert Lado Jakša, multivizija & Jazz Oud Quartet: FLUIDNA LIKOVNA PARTITURA JAZZA - srečanje evropskega jazza in orientalske glasbe

nastopajo:

Lado Jakša, sax, klarinet, klaviature

Tomaž Šinigoj, violina

Miha Šinigoj, violončelo, kontrabas

Boris Šinigoj, arabska lutnja (oud)

Na koncertu na Veselovem vrtu ZDSLU bodo skupaj nastopili Lado Jakša in Jazz Oud Quartet. Likovno  vizualni umetnik, fotograf, skladatelj in glasbenik, Lado Jakša bo poleg muziciranja, jazz koncert spremljal z multivizijo. Jazz Oud Quartet vodi Boris Šinigoj, slovenski filozof, glasbenik, ljutnar in izvajalec na različnih brenkalih. Na koncertu se srečuje jazz glasba z likovno umetnostjo – multivizijo fotografij Lada Jakše. Bistvo te multivizijske projekcije in sočasnega koncerta je z avtorsko likovno koncipirano fotografsko sliko, jazzovsko glasbo in umetniško besedo o poslanstvu glasbe v sinergiji z likovno umetnostjo, ustvariti sočasno fluidno doživetje likovnega, zvočnega in literarnega medija. Dinamična multivizijsko filmsko-fotografsko oblikovana projekcija tako predstavlja vsebinsko partituro, ki namesto zapisanih not usmerja glasbeno ustvarjanje in improvizacijo.

Vse fotografije so nastale brez uporabe Fotoshopa, brez montaž, kolažiranj in drugih digitalnih trikov, takšne kot so videne so prenešene v multivizijo, ki pa omogoča posebne prelive, zameglitve, razostrenja, potovanja ipd. - te pa simulirajo zvočno dogajanje, likovno sled, partituro muziciranja v živo.

Lado Jakša (1947, Ljubljana) je končal srednjo glasbeno šolo (klarinet, klavir), 1973 diplomiral iz umetnostne zgodovine na Filozofski fakulteti Ljubljana, kjer je v diplomski nalogi povezal glasbeno in likovno umetnost, za kar je tudi prejel študentsko Prešernovo nagrado . Izvaja jazzovsko in eksperimentalno glasbo, sklada glasbo za film, gledališče, radijske igre in televizijo. Bil je član pri več glasbenih in eksperimentalnih skupinah.

Boris Šinigoj ml. (1962, Ljubljana) je na Akademiji za glasbo v Ljubljani študiral kitaro, na Filozofski fakulteti pa  filozofijo (profesor filozofije na Gimnaziji Poljane v Ljubljani), deluje kot solist ali v Du  Jubilet, s tenoristom Marjanom Trčkom, je član KUD Logos (revija in spletna revija za filozofijo), ukvarja se z recepcijo ruske filozofije (religioznih mislecev Berdjajev, Solovjov, Florenski), je avtor zbirke filozofskih esejev v knjižni obliki »Spodbuda k filozofiji«.

 

Projekt Skriti Veselov vrt ZDSLU bomo nadaljevali v juniju in septembru. Tako bo drugi likovno – glasbeni projekt v sredo 20. junija ob 20.30 Koncert Nova Schola Labacensis & Andreja Gregorič - Krokiji in risba v živo – ob grški rebetiko, romunski in orientalski glasbi

Nastopajo:

Andreja Gregorič, oblikovalka, ilustratorka in  slikarka, krokiji in risbe v živo

Pri Nova Schola Labacensis bodo sodelovali:

Tadeja Pance, glas, tamburin, činelce

Tomaž Šinigoj, violina

Žiga Kroflič, turški saz, baglamas, giterne

Miha Šinigoj, violončelo, kontrabas

Marko Angelski, kitara, mandolina

Vasja Štukelj, okvirni boben, arabski riqq, daf, tapan

Boris Šinigoj, buzuki, romunska lutnja kobza, kitara

Na koncertu v Veselovem vrtu ZDSLU bodo nastopili vrhunski glasbeniki Nove Schole Labacensis in Andreja Gregorič, oblikovalka, ilustratorka in  slikarka, ki bo v živo slikala (akvarel, barvice, svinčniki, tuš…..) na papir utrinke iz skritega Veselovega vrta ZDSLU in vrtne vedute drugih čarobnih vrtov mesta Ljubljane. Ob njeni risbi bodo glasbeniki izvajali grški rebetiko, to je maloazijski grški blues, romunsko in orientalsko glasbo.

 

Tretja predstava bo performans, in sicer v sredo 5. Septembra ob 20.30, Eva Petrič: EDEN TRANSPLANTED - Likovno-vizualni performans z video projekcijo in kiparsko postavitvijo v povezavi s problematiko umiranja našega planeta.

Sodelujejo:

Eva Petrič, zasnova izvedba projekta in performans

Tristan Dragan, strokovni sodelavec, tehnična pomoč

Projekt je konceptualne narave in je samostojni del večplastnega uspešnega projekta Webbing, ki ga avtorica razvija in razpira pri številnih performansih in razstavah, ko pred gledalca pričara skozi tačico koprenaste čipke, ki je simbol tkanja, vezi in mreženja kompleksnih elementov, združenih v skriti simboliki.  Konkretno pri performansu EDEN TRANSPLANTED se sprašuje, kaj bi bilo, če naš planet, Zemlja, ne bi bila več primerna za življenje človeka in žive narave nasploh. Glavnino dogajanja je avtorica prenesla simbolično na skulpturo, človeško srce, ki ga sicer lahko pri življenju ohranjamo v retorti, priključenega na naprave za dovajanje življenjske tekočine in ločenega od človeškega organizma.

Pri projektu se zahvaljujemo Mestni občini Ljubljana za pomoč in sodelovanje, brez katerega likovno glasbenih dogodkov ne bi mogli izvesti.

 

Kmalu odprtje skupinske razstave Likovnega društva Kranj: Linija kot nosilec podobe

25. 5. 2018

Skupinske razstave Društva likovnih umetnikov Kranj nas vedno znova popeljejo v neko novo zgodbo, ki se naslanja na izbran naslov in temu podrejen izbor umetnikov ter njihovih del. Če smo se pred dobrima dvema letoma v Galeriji ZDSLU posvetili izrazito prostorsko obarvani temi “Iluzija in prostor”, pa se tokrat spuščamo k bolj prvinski tematiki, za katero se skriva naslov “Linija kot nosilec podobe”. Vabljeni na odprtje razstave 5. junija 2018 ob 19. uri v Galerijo ZDSLU. Kuratorica razstave je Melita Ažman. 

Tomaž Šebrek, Prapolje, 2014, žgana žica, foto: osebni arhiv avtorja

Idejna zasnova naj bi podprla dela, v katerih se pojavi linija kot element s katerim členimo tako realistično kot abstraktno definirano podobo. Torej gre za razpon med kompleksnejšimi deli in poenostavljeno rešitvijo. Linija predstavlja eno od najstarejših likovnih upodobitev ter je temeljni element vseh oblik. Profile in konture predmetov - tako žive kot nežive narave - vidimo kot linearne oblike, ravno tako pa je linija prisotna tudi v risbi, slikarstvu, grafiki, kiparstvu in arhitekturi.

Kaja Urh, Ringa Roses XXXV, 2018, akril na platnu, foto: osebni arhiv avtorja

Linija je lahko konstrukcijski element in nastopa v preprosti samostojni vlogi, naprednejši podobi obrisa telesa ali prostora ter kot svetlobni kontrastni element. Vsem primerom pa je skupna unikatno izrazna afiniteta, ki posreduje vzdušje in individualno osebno ter čustveno obarvano zgodbo posameznika. Dela tokratne razstave kažejo širok spekter pristopov zaznamovanih tako v risbi, sliki, digitalni kot tudi klasični grafiki in kiparstvu ter instalaciji.

Na razstavi sodelujejo:. Tomaž Šebrek, Boge Dimovski, Lučka Šparovec, Miha Perčič, Jaka Bonča, Klementina Golija, Klavdij Tutta, Nejč Slapar, Maruša Štibelj, Irena Jeras Dimovska, Franc Bešter, Cveto Zlate, Andreja Eržen, Kaja Urh in Jože Eržen.

 
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50

Ostale novice


Forum o delovanju in strategijah Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov

Več>>


Odprtje razstave PRESEŽKI MEDNARODNE GRAFIKE - Galerija likovno društvo Kranj

Več>>


Začetek Zimskega festivala ZDSLU

Več>>