OKNO UMETNOSTI K SOSEDU
GALERIJA GENERALNEGA KONZULATA RS, CELOVEC
17. Maj 2021
Gregor Pratneker (1973) se je začel s slikarstvom intenzivno ukvarjati v devetdesetih. Slika izključno olja na platnu. Leta 2006 je diplomiral na Oddelku za likovno umetnost na Pedagoški fakulteti v Mariboru z diplomsko nalogo »Slikarske vedute Maribora« pri prof. Marjeti Ciglenečki in prof. Anki Krašna. Med leti 2007 in 2012 je bil na podiplomskem študiju na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kjer je magistriral z nalogo »Abstrahiranje in deformacije oblik v mojem slikarstvu« pri prof. Jožefu Muhoviču in prof. Zmagu Lenardiču. Na številnih razstavah doma in v tujini je prejel številne nagrade in priznanja izmed katerih bi izpostavili: 2013 nagrado Majskega salona ZDSLU in nagrado Društva likovnih umetnikov Maribor; 2014 je s sliko »Zimsko jutro« prepričal žirijo na legendarnem svetovno priznanem Jesenskem salonu v Parizu in od takrat dalje, je avtor redno povabljen na selekcionirane pariške razstave. Leta 2015 je sodeloval na Salonu francoskih umetnikov v Grand Palais v Parizu, leta 2017 pa še na skupinski razstavi Projektna soba v galeriji Bruno Massa v New Yorku. V letu 2019 je dobil Nagrado Eugene Boudin za krajinarstvo, v Salonu lepih umetnosti, Carrousel du Louvre, v Parizu, 2020 pa še Nagrado Mention, v Salonu francoskih umetnikov, Grand Palais, prav tako v Parizu. Živi in ustvarja v Mariboru.
Alenka Viceljo je bila rojena leta 1960 v Ljubljani. Leta 1983 je diplomirala na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, smer kiparstvo pri forf. Slavku Tihcu. Svoja dela je predstavila na več kot 65 samostojnih razstavah v Sloveniji, Avstriji, Italiji in na Hrvaškem. Sodelovala je na več skupinskih razstavah doma in v tujini. Njena dela so v lasti številnih cerkva in javnih ustanov v Sloveniji, Avstriji in na Hrvaškem. Največ ustvarja v porcelanu, med materiali, s katerimi ustvarja, pa sta še železo in keramika. Deluje tudi na področju grafičnega oblikovanja. Alenka Viceljo je poznana kot kiparka, ki ustvarja predvsem v porcelanu. Za ta material so značilne nežnost, lahkost, prosojnost in snežna belina, vendar je trden, nepropusten in obstojen. Njegova estetska kakovost se Alenki Viceljo zdi sorodna kamnu, predvsem belemu marmorju. Vendar je za razliko od kamna, ki se kleše in obdeluje s kladivi in dleti, porcelan v začetku mehka, gnetljiva snov, ki se ubogljivo vdaja spretnemu kiparkinemu dotiku. Spomin na voljnost gline, iz katere je kiparka oblikovala svoje umetniške vizije, ter zapis toplote ognja, ki je med žganjem v peči mehko snov preobrazil v trdno in trajno formo, ostaja za vselej ujet v porcelanske skulpture. Lepoto in uporabnost porcelana (včasih so ga imenovali belo zlato) ljudje cenimo že več kot 2000 let. Avtoričino poznavanje in obvladovanje materiala ter kiparski perfekcionizem se odražajo na površinah, ki združujejo najbolj zaželene lastnosti porcelana – belino, prosojnost in lesk.