»V času osamitve« je naslov projekta, ki smo ga poimenovali e-razstava. Gre za virtualno predstavitev ustvarjalne aktivnosti umetnikov, ki so združeni pod programskim okriljem galerije Insula. E-razstava ni prava razstava je pa predstavitev delovanja naših profesionalnih likovnih ustvarjalcev, ki zaradi aktualne situacije, izolirani v svojih ateljejih neprekinjeno opravljajo svoje delo.
Ženski portret
2019
akril na platno, 100 x 100 cm
Edvard Belsky je rojen leta 1963 v naselju Kolki, Volinske regije v Ukrajini. Obiskoval je Republiško šolo za likovno umetnost in Višjo strokovno šolo za likovno umetnost v Dnipropetrovsku. Leta 1991 je diplomiral na Ukrajinski akademiji za likovno umetnost in arhitekturo. Od leta 1929 je član Zveze umetnikov Ukrajine. Živi v Izoli in v Kijevu.
Brez naslova
2020
akril na platnu, 100x100x4cm
Leta 2000 je Beti Bricelj diplomirala na Šoli za risanje in slikanje – visoki strokovni šoli v Ljubljani. Po končanem študiju je nadaljevala z izobraževanjem v Avstraliji. Odzvala se je povabilu avstralske vladne organizacije za raziskavo aboriginske kulture iz oddelka Department of Aboriginal Affairs, Adelaide, South Australia. Za seboj ima vrsto samostojnih in skupinskih razstav doma in v tujini vključno z priznanim muzejem za geometrijsko abstrakcijo in MADI umetnost (The Museum of Geometric and MADI Art), v Dallasu, v ameriški zvezni državi Teksas. Njena dela že vrsto let ostajajo trajno zabeležena v različnih katalogih in knjigah sodobne umetnosti v svetu. Leta 2007 se je njena umetniška vizija realizirala na arhitekturi kot Pot sonca na fasadi, na stavbi poslovno trgovskega objekta Epicenter B2 v Postojni. Od leta 2002 je članica Društva likovnih umetnikov Insula. Živi in dela na Škotskem in v Postojni.
Zgodba enega mesta
2020
črnilo, akril na papiru, 80 x 60 cm
Amazzone
2020
oglje in akril na papirju, 100 x 70 cm
ISOLAMENTO CONTRA NATURAM
2018
barvni lesorez, 35 x 35 cm
Just the 2 of Us
2020
akril na platnu, 20×20 cm
Barbara Jurkovšek je rojena leta 1981 v Ljubljani. Leta 2006 je diplomirala in 2009 magistrirala iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani pri prof. Metki Krašovec. Kasneje se je izpopolnjevala na Accademia di Belle Arti di Lecce v Italiji. Od leta 2009 je samozaposlena v kulturi. Do sedaj je imela 45 samostojnih in sodelovala na preko 135 skupinskih razstavah v Sloveniji in tujini. Deluje na področju slikarstva, kiparstva, grafike, kaligrafije in znanstvene ilustracije. Živi in ustvarja v Dolu pri Ljubljani in Izoli.
Življenje; Sluzavci ELAEOMYXA CERIFERA
2020
akril na platno, premer 170 cm
Hipnost v prostoru – LIX
2020
akril na platno, 150 x 200 cm
Avtoportret prestrašenega državljana
2020
akril na platno, 120x100cm
Sv. Frančišek sreča gobavca
2020
akril-les, 39 x 33 cm
Walk with me
2020
akril na juti, 30cm x 30 cm
Casa
2020
digitalna grafika, 60 x 45 cm
Every day is climate day
2020
akvarel, 32 x 24 cm
Sam doma
2020
gravura, suha igla, globoki tisk, 75 x 61 cm
Kot sendvič …
2020
oglje na papirju, A4
“Sanjač Niča”
2019
mozaika- triptih, 68×60 cm
Dust
2016
kamen, kovina, 35 x 36 x 30 cm
Govori mi skozi razpoke
2017
2x žgana glina, 46 x 28 x 34 cm
Turisti
2020
akvarel, 55cm x 35cm
Male vojne
2020 (februar)
olje na platno , 30 x 40 cm
Popotniki/travelers 8
2019
monotipija, 80 x 120 cm
Svetlo
2018
gvaš na papirju, 20 x 24 cm
Empatija
2020
marker na papirju, 40 cm x 28 cm
Svetloba
2020
digitalni tisk na papir, 70 x 50 cm
Izolacija – Korona
2020
digitalni kolaž, JPG
Rdeči kvadrat
2020
olje na platnu, 100×100 cm
Brez naslova
2017
akril na platno, 150 x 200 cm
Tiho Bitje
poletje – jesen 2019
olje na platnu, 65 x 55 cm
Duet
2020
27x17x15cm, istrski apnenec.
Obvestilo
2020
digitalna fotografija, 90,31 x 67,73 cm
Barve
2016
akril na platno,80 x 120 cm
Brand for everything
2017
akril na platnu, 156 x 165 cm
Tappeti bianchi all aria/ beli tepihi na zraku
2020
akril na papir, 21 x 14.5 cm
Verjetno se predstavitev klasične likovne umetnosti, ki jo v osnovi zastopata tradicionalni likovni stroki slikarstvo in kiparstvo, ne bo mogla nikoli prestaviti v virtualni prostor, kajti realno soočanje z artefaktom je eden temeljnih elementov doživetja likovnega dela. Slika in kip potrebujeta galerijski prostor, tako kot potrebuje gledališče hišo in oder. Sodobna vizualna likovna umetnost je v izvedbenem smislu pestra in že dolgo ni več omejena le na slikarstvo in kiparstvo, vendar še vedno temelji na vidnem, vizualnem in s tem na operativnih postulatih omenjenih strok. V podlagi je tu podoba. Podoba, ki je (rečeno fenomenološko) poseben intencionalni predmet. Podoba, ki prevzema najpomembnejšo funkcijo v družbi, saj vse bolj postaja izhodiščno komunikativno sredstvo. Vsekakor pa primarno sredstvo predstavitve resnice realnega. Resnice, ki ji verjamemo! Podoba, ki izpolnjuje omenjeno funkcijo pa nastaja posredno v ozadju, ravno na primarni ravni likovnega. To je pri likovnih ustvarjalcih. Podoba izvaja svojo izpovedno sporočilnost na podlagi efekta, ki na določen način organizirano (formo) vidno (ali tipno) materijo (sled pisala, barvo, glino, kamen …) preko čutil prenese v človekov razum. Seveda gre za kompleksen večplasten proces, ki v rezultatu dosega hoteni učinek predvsem na podlagi likovnega znanja ustvarjalca sporočila. Ne ravno direktno, vsekakor pa s časom in posredno je naše urbano okolje, eksterieri in interieri, naš osebni izgled in v zadnjem obdobju vse bolj tudi oblika komunikacije zrcalo likovne sfere umetnosti. Skratka dejavnost naših ustvarjalcev je veliko pomembnejša in vplivnejša od tiste, ki jim jo javno priznavamo. Simbolično število 33 je število izbranih avtorjev, ki sodelujejo v našem projektu. Angelsko število in število Kristusovih let je hkrati število let delovanja Galerije Insula. Pestrost in izvirnost delovanja, tako v vsebinskem kakor izvedbenem smislu, ki jo prepoznavamo ob pričujoči predstavitvi nakazuje, da je izrazno izpovedna možnost podobe neusahljiva. Umetniška likovna dejavnost (kot grški téchne in episteme), ki se manifestira skozi javni akt je vsekakor pogojena z poglobljeno vednostjo, ki prepleta mit, bajko, fantastično z znanstveno empiriko in s tem postavlja vednost kot relacijo resnice med dejstvo in abstraktno formulo. Strokovni profil likovnega umetnika zajema tako izvedbeno manualno vrlino kot humanistično izpopolnjen intelekt. Društvo profesionalnih likovnih umetnikov Južne Primorske je s svojo galerijo Insula vseskozi v podporo tej dejavnosti. E-razstava je kompromis v sili, surogat, ki v lastni pojavnosti opozarja na resnične probleme. Je opozorilo, da realnosti z vsemi objektivni materialnimi in duhovnimi izpeljankami ne moremo v popolnosti prenesti v virtualni svet. Teater na ekranu ni pravi teater. Je pavšalna informacija, vedenje o vsebini brez poznavanja vsebine. Slika je podoba, ko je pred nami in jo doživljamo v realnem svetu. Neizogibno obdobje osamitve v boju proti virusu je brezkompromisna rešitev. Žal pa je dolgoročno stanje v objemu karantene, lahko posledično katastrofalnejše od pandemije same. Človeštvo postavlja pred prepad, ki vodi v izgubo lastne bitnosti. Izguba socialnih vezi, empatije, sočutja, dotika, objema, poljuba, ki so stvar izključno objektivne materialne realnosti predstavlja največjo in najradikalnejšo izgubo človeka. Naše število 33 pridobiva tako tudi katarzični značaj. Izprijenost človeške rase je vsebina, ki jo obravnava kar nekaj naših avtorjev. Preobrazba družbe je nujna. Preobrazba družbe, ki se zaveda dragocenosti življenja in je v stalni pripravljenosti ohranjanja življenja mora delovati v premagovanju in ne izogibanju problemov. Narava ni naš sovražnik ne tekmec, ampak gostitelj, ki ga moramo spoštovani, z njim sodelovati, nikakor pa zahrbtno izkoriščati njegove plemenitosti. Le splošno sodelovanje je rešitev in prihodnost. Upajmo, da bo »čas osamitve« čimprej za nami.
Dejan Mehmedovič