Admir Mujkić

Grafike in objekti iz ciklov "Ribolik" in "Potovanja"

 
 
Admir Mujkić, rojen 1972 v Sisku na Hrvaškem. Diplomiral je na Akademiji Likovnih umjetnosti v Sarajevu, Oddelek za grafiku v razredu Dževada Hoze. Na isti akademiji je končal tudi post diplomski študij. Je predsednik in član ULUBiH in član Društva likovnih umetnikov Veles, Makedonija. Živi in ustvarja v Sarajevu.
 
Ribolik
Iz izvira v podnožju drevesa življenja v središču vesolja tečejo štiri rajske reke v štiri glavne smeri. So simbol generativne moči, ki iz svojega ne-manifestnega izvira tečejo v manifestni svet do skrajne meje. Te reke življenja so Božja oblast, makrokozmos, premikajo življenje in oblivajo svet v vseh manifestacijah in spremembah, govorijo o prosvetljenju, enotnosti, mikrokozmosu, življenju in smrti.
 
Z vstopom v vode štirih rajskih rek, Admir Mujkič išče evokativna soglasja svojih deških spominov in v dinamiki prekrivanja in razkrivanja znakov, v Riboliku, dela svojevrstno usedlino ambivalentnih značajev enega simbola, istočasno prenaša v mikrostrukturo najnovejšega lirsko-asociativnega in dinamično videnega naturalizma, združuje resnične predmetne forme, kot figurativni „par excellence ideji“ predstavljeni v grafičnem izrazu.
 
Ne preferira pristopa in simboličnosti ribe preko njenega faličnega pomena, Mujkić se vidno priklanja drugemu simboličnemu polu, ki v njegovem diskurzu z umetnostjo izpolnjuje/izčrpava njegova razmišljanja o življenju, obnavljanju, ljubezni, žrtvi, upu, nečistosti, rodnosti, samotarstvu in novem življenju.
 
Njegov izstop iz okvirjev grafičnega medija in finalizacija poetične ideje v združevanju umetnosti multioriginalov z „ready-made“ ideologijo, govori o ne obstajanju krize v umetnosti XXI. stoletja, pri kateri so misli o dovršenosti umetniške realnosti popolnoma irelevantne v dajanju kvalitativne ocene o mentalnem procesu, ki je v metafizičnem konceptu rojevanja del primaren......
 
....Energija, ki je ohranjena v Riboliku estetskih trdih robov in lirične vsebine, s kompleksno morfologijo ikonografije predstavljenega modificira v akt abstraktne radikalizacije figurativnega. Jezik, ki je preveden v angažiran multikulturalni in fundamentalni, umetniško zrel, popolnoma ustvarjen v svoji manualni in mentalni intenzivnosti.
 
Praznina med umetnostjo in življenjem, je tako izpopolnjena s sijajnim ciklusom ki ga je umetnik imenoval Ribolik.
 
Dr. Siniša Vidaković, umetnostni zgodovinar